شناسهٔ خبر: 146488 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:

معابر شهر شیراز، توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اسکن می‌شود

اصلانزاده مدیرکل دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، گفت: شهرداری کلانشهر شیراز، به جمع شهرداری‌هایی پیوست که از خدمات پایش معابر شهری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استفاده خواهد کرد.

مجید اصلانزاده مدیرکل دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، اظهار کرد: شهر شیراز هفتمین شهر از شهرهای کشور است که برای روسازی آسفالت معابری شهری خود از خدمات منحصربفرد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پیاده سازی  سیستم مدیریت روسازی آسفالت استفاده می‌کند. 

مدیرکل دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: طبق قرارداد منعقد شده با شهردای شیراز دور نخست پایش وضعیت روسازی معابر شهری شهر شیراز هم اکنون آغاز شده است و قرار است بیش از یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر- خط از معابر این شهر، توسط کارشناسان زبده و  با دستگاه RSP  پروفیل‌سنج سطح راه ، اطلاعات خرابی معابر شهر شیراز برداشت شود.

اصلانزاده اضافه کرد: سیستم مدیریت روسازی (PMS)، مجموعه‌ای از ابزارها و روش‌هایی است که به تصمیم‌گیران در یافتن راهکارهای بهینه برای ارزیابی و نگهداری روسازی راه‌های کشور در سطح سرویس مطلوب و کاهش هزینه‌های چرخه عمر روسازی در یک بازه زمانی مشخص کمک می‌کند. این کاهش هزینه از طریق حفظ کیفیت روسازی در سطح سرویس استاندارد با استفاده از نگهداری درست و به هنگام، عملی می‌شود. در این صورت به طور خودکار هزینه‌های بهره‌برداران راه نیز شامل مصرف سوخت، استهلاک خودرو و سایر موارد، کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: همزمان با پایش وضعیت روسازی‌های مورد مطالعه و در ادامه آن، نسبت به تحلیل و پردازش داده‌ها، تعیین شاخص‌های کمی و کیفی و ارائه رویکردهای اصلی  نگهداری و تخمین هزینه هر یک از رویکردهای مرتبط و در نهایت بروز رسانی وضعیت آسفالت اقدام می‌شود.

مدیرکل دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، تصریح کرد: در ارزیابی و تحلیل وضعیت روسازی، شاخص وضعیت خرابی‌های سطح روسازی (PCI)، شاخص ارزیابی ناهمواری (IRI)، تعیین مشخصات هندسی مسیر، مقادیر بودجه‌های مورد نیاز اولویت‌بندی شده و در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد .